موتورهای جستجو چگونه سایت شما را به کاربران معرفی می‌کنند؟
 

موتورهای جستجو چگونه سایت شما را به کاربران معرفی می‌کنند؟

نحوه تشخیص و جستجو و ثبت صفحات وب سایت شما در بانک داده موتورهای جستجو و عملکرد روبات‌های موتورهای جستجو در معرفی شما به کسانی که به دنبال شما می‌گردند.
شنبه، 11 دی 1400 | Article Rating

الگوریتم‌های موتورهای جستجو

الگوریتم‌های موتورهای جستجو و روبات‌هایی که سایت شما را بررسی می‌کنند روز به روز پیچیده‌تر می‌شوند. الگوریم‌ها هستند تا به کاربران گوگل خدمات بدهند تا بهترین نتیجه را به کاربران گوگل نمایش دهند. در نتیجه SEOهای بهتر برای یک سایت باعث می‌شود که بیشتر به مشتری نمایش داده شوید.

مرحله اول کار روبات‌ها Crawl یا خزش است. مرحله دوم Submit (Discover) یا ثبت شدن است. مرحله سوم فهرست شدن است که ممکن است در نتایج دیده شوید. مرحله چهارم قرار گرفتن در فهرست نتایج است.

مرحله خزش:

روبات‌ها وارد یک سایت می‌شوند و اطلاعات سایت رو جمع‌آوری و اسکن می‌کند تا ببیند چه مطالب و عکس و لینک و ویدئو و... وجود دارد. مثلا اگر یک کلمه معمولی در سایت داشته باشید و روی آن کلیک بگذارید، آن کلمه دیگر یک متن معمولی نیست. یک ابر متن هست که حامل یک صفحه دیگری است. وقتی یک خزنده سایت شما را می‌بیند و وقتی به این ابر متن‌ها می‌خورد به واسطه آن لینک‌ها صفحات دیگر را هم می‌بیند و تمام صفحات رو بررسی می‌کند.

مرحله ثبت شدن:

اگر خزشگر با ایراداتی در صفحات شما مواجه بشود ممکن است صفحه شما را در گوگل ثبت نکند. پس تصور نکنید که اگر خزشگر گوگل سایت شما را دید پس سایت شما ثبت شده است. بلکه صفحات سالم و درست شما در گوگل ثبت می‌شوند.

فهرست ثبت شده:

مهم این است که صفحات بیشتری از سایت شما در دیتابیس گوگل Index شده باشد. یعنی لیستی از صفحات شما را به عنوان صفحات مفید لیست می‌کند که از آن‌ها در نتایج گوگل استفاده کند.

انتخاب و نمایش نتایج:

گوگل بر اساس فاکتورهای بسیار زیادی از جمله موقعیت جغرافیایی یا کلمات و سایت‌هایی که قبلا شخص جستجو کننده آن‌ها را جستجو کرده یا بازدید کرده نتایج را به کاربر به ترتیب اولویت نمایش می‌دهد.

صفحات ایندکس شده در SERP (صفحه فهرست نتایج موتور جستجو):

صفحات خیلی از سایت‌ها Index می‌شود ولی SERP بر اساس فاکتور‌های خاصی از بین میلیاردها صفحه ۱۰ صفحه اول که 90 درصد بازدید کاربران روی صفحه اول است را لیست می‌کند. و یک سوم از همین کاربران فقط روی لینک اول کلیک می‌کنند.

پس هر چه بیشتر و بهتر فاکتورهای مربوط به افزایش رتبه صفحات رو بدانید، بازدید بهتری خواهید داشت. البته کیفت اجرا بهتر از کمیت اجرا است. یعنی به جای استفاده از همه فاکتورها، از چند فاکتور مهم استفاده کنید ولی با کیفیت استفاده کنید و نتایج مثبت انجام کار خود را ببینید.

وب سایت backlinko.com سایتی است که می‌تواند فاکتورهای مهم رو برای شما بررسی و نتایج آن را گزارش دهد. فاکتورهای مهمی مثل: قدرت و مرتبط بودن Back Linkها، محتوای با کیفیت و مرتبط داشتن با موضوع سایت، معیارهای تعامل کاربران CTR، حجم وب‌سایت و سرعت آن، استفاده از عناوین و متا تگ‌ها، آدرس‌ها، نحوه نوشتار و دستور زبان، ساختار وب‌سایت، بهینه سازی برای موبایل، راختی دسترسی، شبکه‌های اجتماعی و ....

تصاویر
ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

Website

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

این صفحه را به دوستان خود معرفی کنید

با به اشتراک گذاری این صفحه، یک فرصت خوب به دوستان خود هدیه می‌دهید