سئوی داخلی و تکنیکال Technical
با داشتن سئوی داخلی به راحتی به رتبههای بالای گوگل وارد میشوید.
متا تگها چیست؟
در قالب HTML یک سری MetaTagها وجود دارد که کدهای مفهومی است. کار آن این است که محتوای صفحه شما را به ربات گوگل توصیف میکند. Meta Description و Meta Title دو تا از مهمترین موارد است ولی به تنهایی ارزشی برای رشد SEO ندارد. چون هر چند برای SEO مهم است ولی CTR هم مهم است. یعنی نرخ کلیک نصبت به تعداد دیده شدن در نتایج جستجو اهمیت دارد. باید یک عنوان خوب و توضیح خوب داشت باشید. ابزارهایی برای بهینه سازی عنوان وجود دارد که بهتر است از آنها صرفا برای کمک استفاده کنید. صرفا نقش هشدار دارند و نه تعیین کننده نیستند. صرفا یادآوری میکنند که مشکلی وجود دارد یا نه.
چک لیستهای SEO داخلی:
- قبل از نوشتن مقاله به دنبال جستجوی کاربران باشید. آيا میدانید کاربران چه چیزی را جستجو میکنند که متناسب با آن مطلبی را بنویسید؟ آیا استراتژی مشخص و برنامهریزی دقیقی برای گذاشتن محتوا دارید؟ پس برای تولید محتوا باید کاری هدفمند انجام دهید. باید کلمات کلیدی مناسب پیدا کنید و قبل از نوشتن متن به یک سری سولات جواب دهید و بعد شروع به نوشتن متن کنید.
- سعی کنید عنوان صفحه و زیرعنوانها و توضیحات شما باید جذاب باشند. باید در کنار جذابیت باید از کلمات کلیدی به شکل اصولی استفاده کنید. این موضوع تاثیر بسیار زیادی در نرخ تبدیل (CTR) دارد. گوگل تقریبا اندازه ۷۰ کاراکتر برای عنوان و ۱۵۵ کاراکتر از توضیحات رو نمایش میدهد. از تگهای H1 تا H6 در صفحات استفاده کنید. مطالب باید در صفحه خوانا باشد.
- داشتن یک URL کاربرپسند فارسی یا انگلیسی. فرقی ندارد. ولی پیشنهاد آدرس انگلیسی است. ظاهر بهتری دارد. و اگر نه تفاوت زیادی ندارد. فارسی SEO بهتری دارد ولی UX انگلیسی بهتر است. ولی مهم این است که آدرس کوتاه باشد.
- تاثیر تصاویر در SEO بسیار مهم است. تعامل کاربران در SEO معجزه میکند. محتوای متنی کاربر را خسته میکند و گوگل این را تشخیص میدهد. عکسها به اندازه صدها کلمه حرف برای گفتن دارند. سعی کنید تصاویر بهینه سازی شود و مثلا نام مناسب و اندازه مناسب و حجم مناسب و عنوان جایگزین (alt) مناسب داشته باشد. برای ویدئوی خود نیز از تصاویر استفاده کنید چون خزندهها ویدئو را تشخیص نمیدهند.
- از لینک سازی داخلی و خارجی استفاده کنید. سعی کنید از لینکهای خارجی در سایتهای خوب استفاده کنید. لینکسازی داخلی به شما کمک میکند که کاربران و خزندهها بهتر سایت شما را ببینند. لینک خارجی ممکن است به صفحه شما تاثیر نگذارد ولی روی دامنه شما تاثیر میگذارد. از ساخت لینکهای زیادی در صفحه خودداری کنید.
- تعامل در صفحات سایت شما معجزه میکند. وقتی محوای صفحه شما امکان اشتراک گذاری یا کامنت گذاری داشته باشد در SEO شما معجزه میکند.
چک لیست سئو تکنیکال Technical SEO
<link rel="canonical" href="https://www.example.com/quality-wrenches.html"/>
با این روش میتوانید صفحه اصلی یک دستهبندی مشخص را به خزنده معرفی کنید یعنی اگر دهها صفحه برای یک موضوع داشته باشید به خزنده میگویید که امتیاز همه را به یک صفحه بده و در نتیجه یک صفحه را در سایت قدرتمند میکنید و در نتایج گوگل بالا میآيد.