کارگزاران تجارت الکترونیک ایران پیش از دریافت سفارش، درخواست ثبت شده را به طور کامل نیاز سنجی کرده و بر اساس نیاز مشتری به صورت دقیق و با جزئیات پروپوزال و استعلام قیمت و زمان را به مشتری ارائه میکند به طوری که هیچ گونه هزینه مخفی که متاسفانه در بسیاری از شرکتها و افراد حقیقی دیگر به آن اشارهای نمیشود برای مشتری مبهم و مخفی نماند.
در این پروپوزال یک استعلام قیمت و زمان، سپس معرفی پلتفرمی که قرار است به مشتری تحویل داده شود و سپس معرفی ماژولهای خاصی که مشتری بر آن تاکید دارد و در نهایت معرفی نحوه دریافت خدمات پس از فروش و توضیحاتی برای توسعه وب سایت در آینده داده میشود که در مجموع چشمانداز کاملا روشنی به سفارشی که مشتری ثبت میکند در اختیار او قرار میدهد. لذا از بروز هر گونه سوء تفاهم و یا ایجاد هزینههای غیر مترقبه به این ترتیب جلو گیری میشود.
پس از تایید پروپوزال توسط مشتری، نیاز است که مشتری محتوای مورد نیاز برای بارگذاری در سایت را در اختیار مجری قرار دهد و همچنین مبلغ تعیین شده به عنوان پیشپرداخت را مطابق اطلاعات مندرج در پروپوزال و یا به صورت آنلاین از طریق فرم ثبت سفارش واریز نماید. با واریز پیش پرداخت و دریافت محتوا کار طراحی سایت آغاز میشود. توجه نمایید در صورت انجام یکی از این دو قسمت (واریز مبلغ و ارسال محتوا) امکان آغاز کار وجود ندارد. زمان آغاز طراحی سایت تنها در صورتی مشخص میشود که هر دو قسمت انجام شده باشد و زمانبندی تحویل پروژه تنها در صورت انجام هر دو بخش واریز مبلغ و ارسال محتوا محاسبه میشود. در نتیجه در صورت تعلل در ارسال محتوا و یا دیکرد در واریز پیش پرداخت، تاخیر به وجود آمده در طراحی سایت به عهده مشتری است.
طراحی سایت به صورت آنلاین و بر روی دامنه موقت و یا دامنه اصلی مشتری انجام میشود و پس از تکمیل مراحل اولیه، طرح ابتدایی به مشتری نمایش داده میشود و از ایشان نظرسنجی مجدد انجام میشود و تغییرات نهایی طی دریافت فهرستی از چک لیست عملیاتی برای تغییرات مد نظر ایشان دریافت شده و پس از دریافت اقدام به تغییر و اصلاحات مورد نظر میشود. بدون دریافت چک لیست امکان تغییرات وجود ندارد. تمامی تغییرات باید به صورت مکتوب از سوی مشتری به مجری ارسال شود.
پس از تکمیل تغییرات وب سایت با تسویه حساب کامل مشتری به مشتری تحویل داده میشود و تا زمان تسویه حساب امکان تحویل سایت به مشتری وجود ندارد. همچنین تمامی توضیحات آموزشی کار با وبسایت مطابق نیاز مشتری به مشتری ارائه میشود. تلاش شده است که این اطلاعات به صورت آنلاین همیشه در دسترس مشتری باشد. در صورت وجود موارد خاص، اطلاعات آموزشی به صورت جداگانه برای مشتری نیز قابل ارسال است.
در صورت عدم تسویه حساب مشتری در پایان طراحی سایت، کل پروژه معلق شده و مجری حق شکایت از کارفرما را برای دریافت حقوق خود محفوظ میداند و وجه پیشپرداخت نیز غیر قابل استرداد بوده و تنها زمانی وبسایت از حالت تعلیق خارج میشود که تسویه حساب کامل انجام شده و در صورت بروز خسارت، خسارتّای وارده پرداخت شده باشد. در صورت بسته شدن وب سایت، هزینه راه اندازی مجدد به مبلغ صورت حساب اولیه اضافه خواهد شد.
تمامی وبسایت های طراحی شده در کارگزاران تجارت الکترونیک ایران دارای پشتیبانی مادام العمر بوده که مطابق تعریف پشتیبانی و طبق SLA کارگزاران تجارت الکترونیک ایران که در همین صفحه به آن اشاره شده است انجام میشود.
در صورت نیاز به هر گونه خدمات پس از فروش،شامل بارگذاری محتوا، تغییر در ظاهر سایت، طراحی اسلاید یا قالبهای گرافیکی جدید، افزودن صفحات و یا تغییرات ساختاری، این خدمات در قالب خدمات پس از فروش به مشتریان فروخته میشود و طی فاکتور جداگانهای مطابق جزئیات مندرج در صورت حساب انجام میشود.
کارگزاران تجارت الکترونیک ایران این اجازه را دارد که لینک وب سایت خود را به عنوان طراح و پشتیبان سایت در پایین سایت مشتری قرار دهد.
مسئولیت تهیه نسخه پشتیبان از وب سایت در دورههای مد نظر مشتری، به عهده مشتری است و در صورتی که آئیبی به وب سایت زده شود تنها راه بازگشت آن بازیابی نسخه پشتیبانی است که توسط مشتری از سایت گرفته شده باشد. لذا در صورتی که از سایت خود Backup (نسخه پشتیبان) تهیه نکرده باشید مسئولیت عدم بازیابی سایت طراحی شده بر عهده مشتری است.